Sampon natural nutritiv din plante uscate

Mai 17, 2011 supercreme
Etichete: , , , , , , ,

Pentru ca am un adevarat cult pentru parul lung si frumos imi fac singura samponul.

Parul este lucios, are volum si este usor de pieptanat. Reteta mea este simpla si usor de preparat. Ingredientele se

gasesc la plafar.

Ingrediente:

  • 10 linguri de muşeţel uscat pentru blonde sau 10 linguri de urzica şi frunze de nuc dacă sunteţi roşcate sau brunete,
  • o lingură de radacina de brusture
  • 2 linguri patrunjel
  • 3 linguri de rozmarin uscat
  • 600 ml de apă distilată
  • 60 g sapun natural
  • 10-15 picaturi ulei esential de tea tree
  • 5 ml ulei de cocos ( 1 ligurita)
  • 2 linguri de votca

Mod de preparare:

-Puneţi intr-un vas, pe foc, apa distilata si plantele uscate şi lăsaţi-le să fiarbă la foc foarte mic, 10 minute.

-Daţi vasul deoparte, acoperiţi-l şi lăsaţi-l să stea o jumătate de oră.

-Luaţi un alt  vas. Radeţi în el săpunul si vărsaţi lichidul strecurat peste fulgii de săpun.

-Se pune din nou soluţia la fiert, amestecând până ce fulgii de săpun se dizolvă complet.

-Luaţi vasul de pe foc şi lăsaţi-l să se răcească. Adăugaţi uleiul esential de tea tree, uleiul de cocos si cele 2 linguri de vodcă.

-Vărsaţi totul într-o sticlă şi păstraţi-o în apropierea unei surse de căldura 2-3 zile.

-Dupa samponare parul se clateste cu apa cu otet de mere . Parul va fi mai stralucitor si va avea mai mult volum.

Entry Filed under: Retete pentru par

11 Comments Add your own

  • 1. viatainbuzaucrosetutza  |  Decembrie 14, 2011 la 14:19

    In urma realizarii aceste retete, cum ar trebui sa aibe consistenta samponul natural?
    Multumim pentru sfaturile si retetele pretiose.

    • 2. supercreme  |  Decembrie 15, 2011 la 09:02

      Ma bucur mult ca va plac retetele mele.
      Samponul are consistenta normala, uleiul de cocos ajuta la crearea vascozitatii ( adica il ingroasa).
      Sunt curioasa ce rezultate aveti cu el.

  • 3. crosetutza  |  Decembrie 15, 2011 la 09:18

    Va multumesc pentru promptitudinea cu care mi-ati raspuns. Vreau sa va mai intreb daca as putea scoate din reteta uleiul esential. Imi este teama sa nu existe o sensibilitate, pentru ca am mai avut neplaceri la unturile de corp ce contin uleiuri esentiale (o mica inrosire a piele si disconfort).Votca la ce ajuta ca ingredinent in aceasta reteta?

    • 4. supercreme  |  Decembrie 15, 2011 la 10:33

      Sigur ca se poate scoate uleiul esential. Mariti cantitatea de ulei de cocos sau adaugati ulei de jojoba in locul uleiului esential.
      Votca este un degresant pentru uleiuri ( sa nu lase parul incleiat), dar, totusi, este recomandat sa se clateasca parul cu apa cu otet.

      • 5. crosetutza  |  Decembrie 15, 2011 la 13:14

        Dupa ce continutul a fost turant intr-un recipient si tinut 2-3 zile langa o sursa de caldura (unde mi-ati recomanda?), cand se poate utiliza samponul? Poate fi tinut in baie sau trebuie la rece in frigider ca majoritatea cosmeticelor naturale si care ar fi termenul lui de valabilitate.
        Multumesc!

      • 6. supercreme  |  Decembrie 15, 2011 la 13:31

        Samponul se poate folosi dupa cele 3 zile si se poate tine in baie. Inainte de fiecare folosire se va agita pentru a omogeniza continutul.
        De regula termenul de valabilitate este de 1-3 luni in functie de modul de depozitare ( la temperatura camerei sau la frigider).
        Eu nu fac o cantitate mare, imi ajunge pentru maxim o luna.

  • 7. crosetutza  |  Decembrie 16, 2011 la 11:07

    Va multumesc pentru detaliile pretioase, in data ce fac rost de toate ingrediente, am sa incerc sa-mi prepar si eu acest sampon pentru ca in ultimul timp nu mi-am mai gasit nici un sampon pe piata cu care sa ma impac.

  • 8. gabriela  |  Aprilie 6, 2013 la 22:24

    Buna Cristina, am o mare rugaminte la tine:
    1. Tu de unde iti procuri cele mai bune uleiuri?…sunt tot felul de firme de uleiuri, unele mai ieftine si poate ca nu sunt de calitate…de exemplu o sticluta de 100 ml ulei de argan o poti cumpara cu 50 ron sau cu 37 ron…de ce sa fie atat de ieftin si sa o vanda cu 37 ron? in plus, am auzit ca ar fi mai bune si pt corp uleiurile interne, nu cele destinate pt cosmetica…adica uleiul intern de cocos, nu cel pt cosmetica…etc
    3. Iar toate celelalte ingrediente din produsele prezentate de tine de unde le iei tu? nu cred ca se gasesc atat de usor, nu?

    • 9. supercreme  |  Iulie 12, 2013 la 08:48

      Buna Gabriela,

      O parte din ingrediente eu le cumpar din afara. Sunt o gramada se site-uri care vand.Am sa scriu aici 2: http://www.gracefruit.com/index.php si http://www.akamuti.co.uk . Sunt multe altele, trebuie doar sa ai rabdare sa cauti. Uleiurile le poti gasi si la noi in magazinele de tip plafar.
      Nu stiu ce sa-ti spun in legatura cu diferenta de pret la cele doua sticlute de ulei de Argan. Trebuie sa te uiti pe eticheta ca sa vezi care este diferenta.
      De obicei diferenta de pret este data de marca. Acum insa conteaza multe lucruri, insa nu avem fisa tehnica a produsului ca sa stim datele de procesare. Asa ca………, oricum tot este mai bine decat cu cremele din comert. Poti folosi uleiurile interne, sunt mai scumpe insa, din aceasta cauza sunt evitate.

  • 10. alexandru  |  Iulie 7, 2013 la 15:13

    este valabil si pt barbati acest continut?

    • 11. supercreme  |  Iulie 12, 2013 la 08:53

      Sampnul este unisex. Este un sampon moale, neagresiv.


Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Pagini

Categorii

Articole recente

Cele mai bine evaluate

Meta

Arhive

Bloguri, Bloggeri si Cititori
 
